יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

מרק שעועית בבית , חם בבית ( נא לפתוח חלונות )


"המאפיין העיקרי של הקטניות הוא התרמיל (legume), פרי שמוצאו משחלה עילית בעלת עלה שחלה יחיד. לפרחי הקטניות צורות שונות, אך הם תמיד פנטמריים, כלומר חלקיהם עומדים בדורים של חמש. עלי לוואי קיימים בדרך כלל בצידי הפטוטרת, ובסיס הפטוטרת מעובה במידת מה על פי רוב." מתוך ויקפדיה

תנו לי קטניות והרבה מכל הסוגים : גדולות וקטנות , עגולות ושטוחות , לבנות , אדומות או צהובות .
תנו לי קטניות כתוספת , תנו לי קטניות כמנה עיקרית .
תנו לי קטניות בצהריים או בערב ( בבוקר זה מוגזם , גם לי יש קווים אדומים )
תנו לי קטניות קרות , תנו לי אותן חמות 
חלק מתבשיל ( מי אמר קדרה? ) או מנה בפני עצמה.
בקיצור אם לא הבנתם אני אוהב קטניות על כל סוגיהם ( חוץ מהסוגים החדשים שמיועדים לפלצנים , שזה די מוזר להזכיר פלצנים ופלוצים באותו משפט עם קטניות)

היום אני אתן לכן מתכון אלוהי למרק שעועית ספק נזיד שעועית . אצלנו בבית היו אוכלים אותו גם חם וגם קר. גם כמרק שמגישים אותו עם יותר נוזל ופחות מוצקים או כנזיד שהיה מוגש על תלולית של אורז לבן ובמקרה הזה יותר מוצקים ופחות נוזלים.
הבעיה עם בישול שעועית שאתה מאבד את הספונטניות . כדי להכין מרק שעועית כזה אתה חייב לדעת לפחות לילה מראש כדי להשרות את השעועית לילה במים . אח"כ היא מצריכה בישול ארוך יחסית על האש. ספונטני זה לא אבל מאד טעים .

אז ככה מכינים מרק שעועית :

לילה לפני משרים 500 גר' שעועית לבנה במים אחרי שבוררים קצת אבנים ושעועית לא נקייה.
למחרת בבוקר מטגנים בסיר גדול 2 בצלים פרוסים גס, 5 שיני שום חתוכות גס ו3 עגבניות חתוכות גס.
מטגנים עד לשקיפות של הבצל.
מוסיפים את השעועית המסוננת ומכסים במים עד כ2 אצבעות מעל השעועית .
בזמן שמביאים לרתיחה מוסיפים לסיר:
4 גזרים גדולים חתוכים לאורך לארבע
עוד 2 בצלים חתוכים לרבעים 
5 גבעולי סלרי מוצקים עם העלים 
1 ראש סלרי חתוך לרבעים 
2 שורש פטרוזליה שלמים 
2 עלי דפנה

מביאים לרתיחה , מוסיפים קופסא של רסק עגבניות איכותי ( יש איטלקיים משובחים בסופר ).
מוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם ונותנים לסיר להתבשל על אש קטנה ( אחרי הרתיחה ) לעוד 4 שעות .
אחרי 3 שעות טועמים ומתקנים תיבול במידה וצריך .
תכינו סיר אורז לבן ( אל תתקמצנו לפחות 3 כוסות אורז ) ויאללה למלאכת האכילה.
שיהיה המון בתאבון !!

הזדמנות אחרונה להזמין לעצמכם סיר לסוף השבוע החורפי הזה: כל הפרטים בקישור כאן.


אם הכנתם מתכון שלי ואתם רוצים לספר לי איך יצא או שיש לכם הערות על המתכון , אל תהססו , אני אשמח לשמוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה